zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Richard Strauss

 

libretto Hedwig Lachmann wg dramatu Oscara Wilde'a Salome
premiera 15 kwietnia 2011

kierownictwo muzyczne José Maria Florêncio
inscenizacja i reżyseria Marek Weiss
scenografia Hanna Szymczak
choreografia Izadora Weiss
światła Piotr Miszkiewicz
współpraca muzyczna Dariusz Tabisz
przygotowanie solistów Janina Anna Pawluk

czas trwania 1 h 50 min (bez przerwy)

oryginalna wersja językowa / tłumaczenie wyświetlane nad sceną
 
 
obsada 7, 9, 13 listopada 2012:
 
Herod Paweł Wunder
Herodiada Anna Lubańska
Głos Salome Katarzyna Hołysz
Ciało Salome Franciszka Kierc /BTT/
Głos Jochanaana Mikołaj Zalasiński
Ciało Jochanaana Michał Łabuś /BTT/
Narraboth Paweł Skałuba
Paź Tomasz Raczkiewicz
Pierwszy Żyd Krzysztof Szmyt
Drugi Żyd Marek Szymański
Trzeci Żyd Witalij Wydra
Czwarty Żyd Aleksander Kunach
Piąty Żyd Mieczysław Milun
Pierwszy Nazarejczyk Daniel Borowski
Drugi Nazarejczyk Łukasz Wroński
Pierwszy Żołnierz Piotr Nowacki
Drugi Żołnierz Ryszard Morka
Kapadocjanin Tomasz Rak
Niewolnik Anna Michalak
 
oraz
Orkiestra Opery Bałtyckiej
dyrygent Michał Klauza
 
UWAGA!
13 listopada - spektakl w ramach XVI Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi.
Bezpłatne zaproszenia do odbioru od 27 października w biurze Festiwalu, nie ma możliwości wcześniejszej rezerwacji.
 
 
 
 
 

"Najważniejszy pomysł polegał na rozszczepieniu pary głównych protagonistów – Salome i proroka Jochanaana – na głos i ciało, śpiewaków i tancerzy. Ten pozornie pretensjonalny zamysł dał siłę przedstawieniu. To, co śpiewa Salome, stało się rodzajem monologu wewnętrznego, zmysłowy taniec przed Herodem porywał, a końcowa scena nad ściętą głową proroka wręcz przerażała".
 
Jacek Marczyński, "Rzeczpospolita"
 

 

czytaj więcej
"Ten tytuł jest jak szklana góra. Na szczycie ukryte cuda, ale dostać się tam jest prawie niemożliwe. Próbowałem dwa razy. Spektakl warszawski sprzed kilkunastu lat był piękny i wywołał burzę. Objechaliśmy z nim pół Europy i zebraliśmy wiele pochwał, ale w moim przekonaniu nie dotarliśmy do magicznego szczytu. W Poznaniu tym bardziej, bo do takiej wspinaczki cały teatr musi być przygotowany poważnie i dysponować na wszystkich swoich szczeblach kadrami bez skazy. Skąd więc upór, żeby dokonać tej sztuki w Gdańsku? Próbujemy przecież tego podejścia w Bałtyckiej po raz trzeci. Otóż jestem przekonany, że dysponujemy tutaj najlepszymi zasobami artystycznymi w Polsce. Po pierwsze – Maestro José Maria Florêncio. Jego interpretacja muzyki Ryszarda Straussa jest na światowym poziomie, a orkiestra, z którą pracuje od trzech lat, osiągnęła niespotykaną w polskich operach jakość. Po drugie – na naszej scenie narodził się i okrzepł jeden z najciekawszych sopranów w Europie, którym włada charyzmatyczna artystka Katarzyna Hołysz. Partia Salome w jej interpretacji przejdzie z pewnością do historii opery. Po trzecie – solistka Bałtyckiego Teatru Tańca, Franciszka Kierc, która wcieli się w ciemną stronę księżyca tańczącej księżniczki. Po czwarte – autorka choreografii, Izadora Weiss, która debiutowała jako tancerka w spektaklu warszawskim. Po piąte – Hanna Szymczak, nasza magiczna scenografka. Pozostałych powodów nie wymienię, bo jest ich sporo, a moja zapowiedź ma skromne granice. Spektakl jest niestety tylko dla dorosłych, bo przecież to nie jest opowieść wzięta prosto z Biblii, tylko z Oskara Wilde’a".

Marek Weiss