zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Giuseppe Verdi

libretto na podstawie dramatu Williama Szekspira
Arrigo Boito

kierownictwo muzyczne Tadeusz Kozłowski
inscenizacja i reżyseria Marek Weiss
scenografia Hanna Szymczak
przygotowanie Chóru Anna Michalak
światła Piotr Miszkiewicz

asystenci dyrygenta Francesco Bottigliero, Jakub Kontz, Szymon Morus
asystent reżysera Magdalena Szlawska
asystenci scenografa Maksym Kohyt, Monika Ostrowska
przygotowanie solistów-pianista korepetytor Liana Krasyun-Korunna

premiera 25 kwietnia 2015
 
czas trwania 3 godz. (w tym jedna przerwa)

włoska wersja językowa / tłumaczenie wyświetlane nad sceną

 

obsada:

Otello Jacek Laszczkowski (25, 28 IV, 6 VI) / Sylwester Kostecki (26, 29 IV, 7 VI)
Desdemona Katarzyna Hołysz (25, 28 IV, 6 VI) / Anna Mikołajczyk (26, 29 IV, 7 VI)
Jago Tomasz Rak (25, 26 IV, 6 VI) / Leszek Skrla (28, 29 IV, 7 VI)
Emilia Karolina Sikora (25, 26, 28, 29 IV, 6, 7 VI) / Katarzyna Okońska
Cassio Mirosław Niewiadomski (25, 26, 28, 29 IV, 6, 7 VI) / Aleksander Kunach
Lodovico Daniel Borowski (25, 26 IV, 6 VI) / Piotr Nowacki (28, 29 IV, 7 VI)
Roderigo Aleksander Kunach / Witalij Wydra (25, 26, 28, 29 IV, 6, 7 VI)
Montano Jacek Batarowski / Szymon Kobyliński (25, 26, 28, 29 IV, 6, 7 VI)
Un Araldo Paweł Klemens (25, 28 IV, 6 VI) / Marcin Miloch (26, 29 IV, 7 VI)
 
oraz Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
dyrygent Tadeusz Kozłowski

 

Opowieść o starości i walce z jej skutkami. Otello jest charyzmatycznym przywódcą, bohaterem i nieustraszonym bojownikiem, który znalazł się w zwrotnym punkcie swojej drogi życiowej, kiedy kariera, władza i wierność związanych z nim ludzi ulegają gwałtownej erozji i okazują się wartościami równie nietrwałymi jak zdrowie, moc fizyczna i oddanie ukochanej kobiety. Samotność czarnoskórego Otella w dramacie Szekspira i opartej na nim operze Verdiego jest w naszym spektaklu, pozbawionym przebrzmiałego dzisiaj aspektu rasowego, samotnością starego wodza otoczonego przez młodych challengerów, którzy czekają na jakiś błąd, czy słabość Alfy, żeby go usunąć i zastąpić. Taką słabością jest miłość do żony pełna zazdrości i podejrzeń. Taką słabością jest porywczy charakter i skłonność do awantur. Otello zapłaci za to wszystko najwyższą cenę. Tragedia, jaka go spotyka, zwykle nie budzi w nas współczucia, bo ciekawostką historii inscenizacji tego dramatu jest fakt, że wykonawca tytułowej partii, umalowany zwykle na czarno teatralną pomadą, jest w druzgocącej większości przypadków postacią antypatyczną. Zżymamy się zwykle na idiotyczny upór męża, któremu tak jawna szuja jak Jago potrafi wmówić bez trudu oczywistą nieprawdę. Spróbujemy trochę nieufnie potraktować te grubą kreską nakreślone charaktery i poszukać w naszym spektaklu fascynującej u Szekspira komplikacji w splotach dobra i zła. Spróbujemy też, jak zwykle, skupić naszą uwagę na postaci wspaniałej kobiety, która staje się ofiarą męskiej głupoty i szowinizmu będących owocami rządzącego wciąż bezkarnie naszym światem testosteronu.

 

Na spektakl zaprasza Partner strategiczny Opery Bałtyckiej

                                                                                                      Dofinansowano ze środków
                                                                                                      Miasta Gdańska.