zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

spektakl Izadory Weiss

muzyka Johann Sebastian Bach, Nigel Kennedy, Kroke, Bruno Coulais, Lisa Gerrard, Michał Lorenc, Yamato, Alberto Iglesias, oryginalna muzyka tybetańska
libretto i choreografia Izadora Weiss
scenografia Ewa Kochańska
 
premiera 9 maja 2008 roku

czas trwania  2h (jedna przerwa)

 

obsada 17, 18, 19 czerwca 2011:

Beata Giza                                                                
Franciszka Kierc                                   
Marzena Socha                                    
Iuliia Lavrenova
Agnieszka Artych (17 VI) / Marta Śrama (18, 19 VI)                          
Agnieszka Wojciechowska                   
Elżbieta Czajkowska-Kłos
Paulina Wojtkowska
Natalia Madejczyk
Zuzanna Marszał

Bartłomiej Szymalski
Ireneusz Stencel                                 
Michał Łabuś                                        
Michał Ośka                                         
Bartosz Kondracki                               
Filip Michalak                                       
Piotr Nowak                                           
Radosław Palutkiewicz

 

obsada 28, 29, 31 maja 2011:

Beata Giza                                                                 
Franciszka Kierc                                    
Marzena Socha                                     
Iuliia Lavrenova
Marta Śrama (28, 31 V) / Agnieszka Artych (29 V)                                         
Agnieszka Wojciechowska                    
Elżbieta Czajkowska-Kłos
Paulina Wojtkowska
Natalia Madejczyk
Zuzanna Marszał

Bartłomiej Szymalski
Ireneusz Stencel                                  
Michał Łabuś                                         
Michał Ośka                                          
Bartosz Kondracki                                
Filip Michalak                                        
Piotr Nowak                                            
Radosław Palutkiewicz

 

obsada 23, 24, 25  i 27 kwietnia 2010:

Beata Giza                                                             
Franciszka Kierc
Sylwia Kowalska-Borowy
Iuliia Lavrenova
Magdalena Pawelec                                     
Marzena Socha  
Marta Śrama                                                                                         
Agnieszka Wojciechowska                     
Dorota Zielińska                            
Michał Łabuś                                        
Michał Ośka                                           
Radosław Palutkiewicz                          
Łukasz Przytarski
Ireneusz Stencel                                   
Łukasz Trautsolt 

 

Eurazja to spektakl teatru tańca w choreografii Izadory Weiss, ze scenografią Ewy Kochańskiej, do muzyki m.in. Bacha, Nigela Kennedy’go i zespołu Kroke, Bruno Coulaisa z filmów Don Juan i Himalaya, Lisy Gerrard, Michała Lorenca, zespołu Yamato i oryginalnej muzyki tybetańskiej. To taneczna wizja fenomenu dwóch wielkich cywilizacji – europejskiej i azjatyckiej, wyraz  fascynacji ich odmiennością, ale i próba znalezienia punktów wspólnych, którymi okazują się ludzkie emocje.

czytaj więcej

"Eurazja to nie wycieczka krajoznawcza, to poszukiwanie inności kulturowych poprzez emocje. Grupa młodych ludzi dzięki doznaniom odczuwanym w wyniku zetknięcia się ze sobą i ze światem, który ich otacza, próbuje znaleźć różnice i podobieństwa Zachodu i Wschodu. Eurazja to przede wszystkim poezja ruchu i muzyki. To droga do oswajania piękna, którego coraz mniej w sztuce i wokół nas. Dzięki tak wspaniałemu zespołowi baletowemu, w którym udało nam się zebrać same indywidualności, ta poezja jest możliwa.
 
W Eurazji poruszam również tak ważne dla mnie kwestie nietolerancji, zamknięcia się starego pokolenia przed nowym, samotności i zagubienia jednostki. Scena końcowa spektaklu jest kwintesencją tego, co według mnie jest w życiu człowieka prawdziwym fundamentem, czyli potrzeby budowania. To największy dar i mądrość, jaką można posiąść. Ale w sztuce stała się prawdziwą ekstrawagancją i odwagą, bo przecież według niektórych destrukcja i brzydota jest jedyną dojrzałą prawdą w teatrze. Wielu dziś tego nadużywa. Tworzę to, co kocham i w co wierzę, niezależnie od aktualnych tendencji. Więc pomimo, że piękno nie jest medialne i szokujące, a jednocześnie łatwo z niego drwić, będę starała się go bronić na scenie.
 
Taniec współczesny, tak wyszydzany przez niektórych zagorzałych miłośników klasyki, jest domeną wielu liczących się na świecie zespołów baletowych, gdzie jest prawdziwą sztuką, dzięki której odkrywamy w sobie wrażliwość i szczere emocje. Nie mogę tego powiedzieć o tańcu klasycznym, bo od przeszło stu lat niczego nowego nam nie objawił. Nie widzę też powodu, aby scena operowa przyporządkowana była klasyce, skoro współczesne inscenizacje operowe odbiegły dość daleko od swoich muzealnych kanonów. Na szczęście nie ma dziś żadnego nakazu, aby prezentować w operze wyłącznie ten gatunek tańca”.


Izadora Weiss

 

 

Cena:

data I miejsca, balkon II miejsca, balkon
normalne ulgowe normalne ulgowe
28, 29 V; 17, 18, 19 VI 60 zł 45 zł 45 zł 30 zł
31 V 50 zł 35 zł 40 zł  25 zł
  cena dla studentów (nie dotyczy premiery) 20 zł