zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Ludomir Różycki

libretto Jerzy Żuławski

kierownictwo muzyczne Rafał Kłoczko
inscenizacja i reżyseria Natalia Kozłowska
kostiumy Maksym Kohyt, Monika Ostrowska
koncepcja charakteryzatorska Monika Ostrowska
konsultacje scenograficzne Maksym Kohyt
projekcje Olga Warabida
choreografia Sayaka Haruna-Kondracka, Bartosz Kondracki
przygotowanie Chóru Anna Michalak
światła Piotr Miszkiewicz

współpraca muzyczna Jakub Kontz
asystent reżysera Magdalena Szlawska
przygotowanie solistów-pianiści korepetytorzy
Liana Krasyun-Korunna, Paulina Leda
 
premiera 12 września 2015
 
 
obsada:
 
Psyche Barbara Zamek / Magdalena Stefaniak
Eros Przemysław Baiński
Blaks Marcin Miloch
Arete, Ksieni Katarzyna Okońska
Hagne, Laida, Furtianka Ewelina Rakoca
Melike, Hedone, Hanna Magdalena Chmielecka
Hermes, St. Niewolnik, Kapelan,  
Sławomir Kowalewski
Gospodarz, Paweł
Stary Grek, Rycerz rzymski,  
Gość I, Alfred Janusz Żak
Charmion, Biesiadnik,
 
Gość II, Hugo Rafał Sambor
Goniec Krzysztof Brzozowski
Młody człowiek, Tolo Bartosz Żołubak
Dantona Wojciech Dowgiałło
Lokaj Wojciech Winnicki
 
oraz
Bałtycki Teatr Tańca, Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
dyrygent Rafał Kłoczko
 
 
 
Spektakl współorganizowany i współfinansowany w ramach
programu Instytutu Muzyki i Tańca "Artysta-rezydent".
 
 
 
Artystą - rezydentem Opery Bałtyckiej w Gdańsku w sezonie 2015 / 2016 jest Przemysław Baiński.
 
 

Opera Eros i Psyche Ludomira Różyckiego, z librettem opartym na niezwykle popularnym na początku XX wieku dramacie Jerzego Żuławskiego, swoją prapremierę miała we Wrocławiu w 1917. W tym samym czasie Karol Szymanowski przygotowywał się do napisania Króla Rogera. Dzieło Szymanowskiego, choć nie spotkało się z uznaniem publiczności w latach dwudziestych, powraca obecnie z sukcesem na najważniejsze sceny operowe. Inny los spotkał operę Różyckiego - w okresie międzywojennym przebojem zdobyła europejskie sceny, po wojnie grana była już tylko dwa razy w Polsce, a obecnie popadła całkowicie w zapomnienie. Zupełnie niesłusznie - jest to opera pełna rozmachu przywodząca na myśl dzieła Pucciniego i R. Straussa, a jej libretto pod wieloma względami należy uznać za lepsze od Króla Rogera. Opowiada historię tęsknoty człowieka za światem idealnym - za miłością oraz o walce człowieka z ciałem i materią. Uosobieniem miłości jest oczywiście mityczny kochanek - Eros, Psyche symbolizuje zaś duszę ludzką. Tytułowa Psyche wędruje w towarzystwie parobka Blaksa (który jest kwintesencją materializmu) przez pięć epok - od Starożytnej Grecji, przez Cesarstwo Rzymskie, średniowieczną Europę, Rewolucję Francuską po wiek XX. W każdej z epok odradza się w innej roli i na nowo rozpoczyna poszukiwanie swojego ideału – Erosa. W finale spotyka go tam, gdzie zupełnie się go nie spodziewa.