zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Ludzie


Soliści śpiewacy

Zbigniew Macias

baryton

Absolwent Łódzkiej Akademii Muzycznej,  debiutował jeszcze podczas studiów w łódzkim Teatrze Muzycznym. Był solistą Opery Śląskiej w Bytomiu i Teatru Wielkiego w Łodzi, współpracował z Operą Wrocławską i Teatrem Wielkim w Poznaniu. Laureat Festiwalu Arii i Pieśni im. Jana Kiepury w Krynicy i Konkursu im. Marii Callas w Atenach.

W 1992 roku związał się na trwałe z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. W bogatym repertuarze artysty znalazły się partie: Escamilla w Carmen Bizeta, de Sirieuxa w Fedorze Giordana, Alfia w Rycerskości wieśniaczej Mascagniego, Janusza w Halce i Miecznika w Strasznym dworze Moniuszki, partie tytułowe w Weselu Figara i Don Giovannim Mozarta, Apostoła Piotra w Quo vadis Nowowiejskiego, Sharplessa w Madame Butterfly i Scarpii w Tosce Pucciniego, Bartola w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Faninala w Kawalerze srebrnej róży i Johannana w Salome Richarda Straussa, prapremierowego Orestesa w Elektrze Theodorakisa, Amonasra w Aidzie, Anckarströma (Renata) w Balu maskowym, Rodriga w Don Carlosie, Don Carlosa w Ernanim, partie tytułowe w operach Makbet, Nabucco, Rigoletto i Germonta w Traviacie Verdiego, aż po rolę tytułową w Holendrze tułaczu i Amfortasa w Parsifalu Wagnera.
Śpiewał Don Giovanniego w São Paulo (Brazylia), Sharplessa w Pretorii (RPA), Miecznika w Buffalo (USA), Germonta w Tokio i Nabucco w Pekinie .
Występował na festiwalach operowych w Carcasonne (Tosca), Bregenz (Parsifal), Wexford (Siberia Giordana i Straszny dwór) i Xanten (Nabucco). Śpiewał w Niemczech, Danii, Holandii, Belgii, Portugalii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Brazylii i na Martynice.

W repertuarze posiada także role musicalowe: Don Kichota w Człowieku z La Manchy (za którą rolę otrzymał nagrodę „Złotej Maski”), tytułowego Zorbę w musicalu Kandera i Tewiego w Skrzypku na dachu, zaśpiewane na scenach Warszawy, Łodzi, Poznania, Wrocławia i Krakowa.
Ma w dorobku kompletne nagranie Halki (Janusz) i Strasznego dworu (Maciej) Moniuszki z warszawską Operą Narodową, a także nagrania Aidy z Teatrem Wielkim w Łodzi oraz musicalu Koty z Teatrem Muzycznym Roma. Z solowych nagrań płytowych warto wspomnieć o recitalu operowym Opera Arias i przebojach musicalowych Taki piękny wieczór.
Artysta jest także reżyserem, m.in. operetek Kraina uśmiechu i Wesoła wdówka Lehara oraz musicalu Skrzypek na dachu Bocka.
Od 2006 roku pełni funkcję dyrektora artystycznego Teatru Muzycznego w Łodzi.

W Operze Bałtyckiej wykonuje partię Nauczyciela muzyki w operze Richarda Straussa Ariadna na Naxos.