zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Ludzie


Soliści śpiewacy

Paweł Wunder


tenor

Urodził się w Kazachstanie. Naukę śpiewu rozpoczynał w Szkole Muzycznej im. Piotra Czajkowskiego w Ałma-Acie. W 1987 roku rozpoczął studia na wydziale wokalnym Konserwatorium im. Nikołaja Rimskiego-Korsakowa w Sankt Petersburgu, które ukończył w 1992 roku. Debiutował jeszcze jako student; w latach 1991–93 związany był kolejno z: Operą Wrocławską, Operą Krakowską (1993–2000) i Operą Narodową w Ostrawie (2000–01). Współpracuje regularnie z teatrami muzycznymi w Polsce i za granicą. Na zaproszenie Opery w Tel Awiwie wykonał partię Heroda w operze Salome Richarda Straussa (2008). Występował też w Belgii, Czechach, Danii, Francji, Holandii, Niemczech i na Węgrzech.

W bogatym repertuarze operowym artysty znalazły się takie partie, jak: Don José w Carmen Bizeta, Leński w Eugeniuszu Onieginie i Herman w Damie pikowej Czajkowskiego, Canio w Pajacach Leoncavalla, role tytułowe w Opowieściach Hoffmanna Offenbacha i w Królu Ubu Pendereckiego, Pinkerton w Madama Butterfly, Cavaradossi w Tosce i Calaf w Turandot Pucciniego, Bachus w Ariadnie na Naxos i Herod w Salome Richarda Straussa, Radames w Aidzie, Riccardo w Balu maskowym, Manrico w Trubadurze i Ismaele w Nabuccu Verdiego, Loge w Złocie Renu Wagnera i Max w Wolnym strzelcu Webera. Występuje też z powodzeniem w repertuarze oratoryjnym (Polskie Requiem Pendereckiego, Requiem Dvořáka i Requiem Verdiego). Śpiewa ponadto utwory neapolitańskie, Czajkowskiego, Dvořáka, Szostakowicza i innych kompozytorów. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej wykonał partię tytułową w operze Król Ubu Pendereckiego (2003), Heroda w Salome Straussa (2004), Hermana w Damie pikowej Czajkowskiego (2004), Hauptmanna w Wozzecku Berga (2006), Monostatosa w Czarodziejskim flecie Mozarta (2006). W 2007 roku wystąpił w poczwórnej roli jako Andrès, Cochenille, Frantz i Pitichinaccio w Opowieściach Hoffmanna Offenbacha, w 2009 roku jako Szujski w nowej inscenizacji Borysa Godunowa Musorgskiego, a w roku 2010 jako Tichon w Katii Kabanowej Janáčka. W sezonie 2010/11 zaśpiewał tam partię Basilia w nowej inscenizacji Wesela Figara Mozarta.