zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Ludzie


Soliści śpiewacy

Katarzyna Hołysz

sopran

Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiowała w klasie śpiewu prof. Krystyny Pakulskiej. W pierwszych latach swej artystycznej kariery występowała w repertuarze mezzosopranowym. W miarę dojrzewania głosu i rozwijania możliwości wokalnych artystka coraz śmielej sięgała po partie sopranowe, zarówno operowe jak i koncertowe, które obecnie stanowią trzon jej repertuaru. Jeszcze w czasie studiów artystka została zaproszona do udziału w koncercie podczas IV Międzynarodowego Festiwalu Śląskiego pod patronatem honorowym prof. Kurta Masura (2000) oraz dwukrotnie wystąpiła na koncertach podczas Forum Witolda Lutosławskiego w Filharmonii Narodowej w Warszawie (2001, 2002). Przed ukończeniem studiów została także laureatką Międzynarodowych Przesłuchań Wokalnych Kammeroper Schloss Rheinsberg (2000, 2001), co zaowocowało zaproszeniem do wykonania i nagrania partii księżnej Sophie Dorothei w operze Kronprinz Friedrich Matthusa.

W 2003 roku rozpoczęła współpracę z poznańskim Teatrem Wielkim, gdzie zadebiutowała w partii Adalgisy w Normie Belliniego. Za debiut i kreację wokalną otrzymała Medal Młodej Sztuki. W tym samym roku wystąpiła jako Madame w polskiej premierze kompozytorskiej wersji opery Poulenca Głos człowieczy (wersja z fortepianem).

Stale współpracuje z teatrami w Polsce i Niemczech, wykonując pierwszoplanowe partie ze światowego repertuaru operowego: Venus w Tannhäuserze Wagnera, Octavian w Kawalerze srebrnej róży Richarda Straussa, Leonora w Fideliu Beethovena, Agata w Wolnym strzelcu Webera, Księżna w Rusałce Dvořáka, Kundry w Parsifalu Wagnera, Fenena w Nabucco Verdiego, Adalgisa w Normie Belliniego, Eboli w Don Carlosie Verdiego, Idamantes w Idomeneo Mozarta, tytułowa Tosca w operze Pucciniego.

Na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku wykreowała partię tytułową w moniuszkowskiej Halce i Lady Makbet w Makbecie Verdiego. Za role te uhonorowana została w 2011 roku Nagrodą „Sztorm” przyznawaną przez „Gazetę Wyborczą”. Na gdańskiej scenie artystka była też Hrabiną w Weselu Figara Mozarta i wykreowała dwie tytułowe bohaterki oper Richarda Straussa – Ariadnę w Ariadnie na Naxos i Salome, za którą otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki sezonu 2011/2012. W 2014 roku w Operze Bałtyckiej wystąpiła jako tytułowa Tosca w operze Pucciniego.

Artystka współpracuje z większością polskich teatrów operowych. Jest laureatką nagrody „Złota maska” za najlepszą wokalną kreację sezonu za partię Agaty w Wolnym strzelcu (Teatr Wielki w Łodzi). Wśród najważniejszych wydarzeń w karierze artystki w ostatnich sezonach trzeba wymienić jej udział w międzynarodowej produkcji opery Złoto Renu Wagnera pod kierownictwem muzycznym Jana Lathama-Koeniga z okazji 100-lecia Opery Leśnej (2009) oraz udział w polskim tournèe spektaklu operowego Fidelio. Pamięci Holokaustu (partia Leonory) w pionierskiej impresaryjnej produkcji Stowarzyszenia im. Ludviga van Beethovena we współpracy z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej i Oslo Musikkakademi ANS OSLO NORWAY.

Katarzyna Hołysz jest laureatką wielu konkursów wokalnych, stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2000/2001) i Bayreuther Festspiele (2001). Uczestniczyła w kursach wokalnych, prowadzonych przez wybitnych światowych pedagogów.

Koncertuje w kraju i za granicą (Niemcy, Austria, Litwa, Czechy, Hiszpania, Włochy). Uczestniczy w krajowych i międzynarodowych festiwalach muzycznych, m.in. Kissingensommer Festival w Bad Kissingen, Festiwal im. K. Jamroz w Busku-Zdroju, Viva il Canto w Cieszynie, Pasyjny Festiwal im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu, Festiwal Sacrum et Profanum w Szczecinie, Solidarity of Arts w Gdańsku, Międzynarodowy Festiwal Śląski pod patronatem Kurtha Masura, Festiwal Muzyka w Starym Krakowie, Poznański Festiwal Mozartowski.

Miała zaszczyt współpracować z wieloma wybitnymi dyrygentami, jak: Antoni Wit, Tadeusz Kozłowski, Andriy Yurkevych, Josè Maria Florêncio, Tadeusz Wojciechowski, Paweł Przytocki, Jerzy Maksymiuk, Grzegorz Nowak, Eraldo Salmieri, Mieczysław Nowakowski, Andrzej Straszyński, Tadeusz Strugała, Niksa Bareza, Rolf Reuter, Łukasz Borowicz, Wojciech Rajski, Jan Latham-Koenig.

Dyskografia artystki obejmuje 9 tytułów.