zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Ludzie


Soliści śpiewacy

Dariusz Machej

bas - baryton

W roku 2000 ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego. W tym samym roku zdobył III Nagrodę oraz Nagrodę dla najlepszego basa w Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu. Dariusz Machej jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu Edwarda Pawlaka oraz uczestnikiem kursów mistrzowskich prof. Ryszarda Karczykowskiego i Williama Mateuzziego.
W latach 1985-1995 był solistą Państwowych Zespołów Pieśni i Tańca „Śląsk” i „Mazowsze”. W 1997 roku zadebiutował na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w partii Don Magnifica w operze Rossiniego La Cenerentola.
Dariusz Machej współpracował z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Krakowską, Operą Bałtycką, Wiennerkammeroper, Theater der Stadt Koblenz, Wuppertal Buehnen, Oper Frankfurt am Main, Litewską Operą Narodową. Uczestniczył w Festiwalu Mozartowskim, Festiwalu Oper Barokowych, Festiwalu Oper Staropolskich w Warszawie, Wratislavia Cantas, Letnim Festiwalu Euroradia / EBU Summer Festival w Warszawie, Festiwalu Teatralnym Malta w Poznaniu, Festival Al Bustan w Bejrucie, Festiwalu Kultury Polskiej we Frierdichschafen, Festival de Musique de Strasbourg, Festival Belcanto Rossini In Wildbad (Niemcy), Festival di Musica Sacra Amina Mundi w Pizie, Rossini Opera Festival w Pesaro, Mai Festspiele w Wiesbaden. Wystąpił w prapremierach oper Katzelmacher Kurta Schwertsika (Wuppertal Buehnen) i Iwony Księżniczki Burgunda Zygmunta Krauzego (Paryż).

Artysta pracował pod dyrekcją m.in.: Gabriele Bellini, Łukasza Borowicza, Kai Baumann, Evan Christ, Grzegorza Nowaka, Jose Maria Florencio, Christopher Franklin, Zbigniewa Gracy, Gearge Hanson, Tadeusza Karolaka, Jacka Kaspszyka, Stefana Klime, Shiao Chia Lee, Jean Claude Malglorie, Allesandro de Marchi, Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, Simon Standage, Carlo Rizzi, Ruben Silva, Iwony Sowińskiej, Andrzeja Straszyńskiego, Tadeusza Strugały, Sławka Adama Wróblewskiego, Alberto Zedda. Wystąpił w dziełach reżyserowanych przez Kazimierza Dejmka. Achim Freyer, Jerzego Gruzę, Grzegorza Jarzynę, Petera Mussbacha, Ryszarda Peryta, Pierre Luigi Pizzi, Mariusza Trelińskiego, Krzysztofa Warlikowskiego i Marka Weiss.

Dariusz Machej nagrywał dla wytwórni Dux (Ave Maria Magnificat 2000), Bongiovanni (Rossini Messa di Lugo, Vespro Lughese), Naxos (Mayr L’amor coniugale, Rossini La pietra del paragone), Pro Musica Camerata (Elsner Passio Domini Nostri Jesu Christi) ora arie Mozarta dla Archiwum Polskiego Radia. Spektakle z jego udziałem transmitowane były przez stacje telewizyjne RAI, SWR, TVP i Polsat.

Czołowe partie w repertuarze Dariusza Macheja to Figaro w Weselu Figara, Leporello w Don Giovannim, Papageno w Czarodziejskim flecie, Don Alfonso w Cosi fan tutte Mozarta, Don Bartolo w Cyruliku sewilskim, Don Magnificio w La Cenerentola, Selim w Turco in Italia, Mustafa we Włoszce w Algierze Rossiniego, Don Pasqule, Dulcarmera w Napoju miłosnym Donizettiego, Kaspar w Wolnym strzelcu Webera oraz tytułowy Gianni Schicchi w operze Pucciniego. Artysta występuje nie tylko w repertuarze operowym, ale także oratoryjnym i pieśniarskim. Wziął udział w galach operowych w Austrii, Chinach, Hiszpanii. Jego artystyczne tournee obejmuje kraje europejskie, Stany Zjednoczone, Kanadę, Liban, Japonię i Chiny.