zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Aktualności

Ostatnie spektakle w tym sezonie

11.06.2014

Zapraszamy do Opery na ostatnie w tym sezonie spektakle. 13, 14, 15 i 17 czerwca pokażemy operę Giacomo Pucciniego Tosca.

Jest to najnowsza produkcja Opery Bałtyckiej. Premiera Toski, w inscenizacji i reżyserii Marka Weissa, odbyła się 25 maja. Kierownictwo muzyczne objął Tadeusz Kozłowski, scenografię przygotowała Hanny Szymczak.

"Marek Weiss nie jest pierwszy, który przesuwając akcję o dwa stulecia, potrafił zachować dramaturgiczną spójność i nie wypaczył sensu dramatu - pisał o spektaklu Jacek Marczyński na łamach "Rzeczpospolitej" - Ale dokonał przy tym rzeczy istotniejszej: pozbawił Toskę operowej egzaltacji. (...) Ciekawie odczytał partyturę Tadeusz Kozłowski, który momentami nadał muzyce bardziej kameralny charakter, dzięki czemu mocniej wybrzmiały przeżycia bohaterów".

W kasie są jeszcze dostępne ostatnie bilety na spektakl w piątek 13 czerwca.
Zapraszamy! 

czytaj więcej

Ostatnie w tym sezonie spektakle BTT

05.06.2014

W najbliższy weekend zapraszamy na spektakle BTT w choreografii Izadory Weiss Czekając na... / Święto wiosny.

W najbliższy weekend zapraszamy na spektakle Bałtyckiego Teatru Tańca w choreografii Izadory Weiss Czekając na... / Święto wiosny. To już ostatnia szansa, by przed przerwą wakacyjną zobaczyć spektakle BTT.

Więcej o spektaklach: tutaj.

Zapraszamy!

czytaj więcej

Sen nocy letniej w Turcji

27.05.2014

W sobotę (31 maja) BTT wystąpi na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Istanbule, gdzie dwukrotnie zaprezentuje spektakl Sen nocy letniej.

W sobotę (31 maja) BTT wystąpi na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Istanbule, gdzie dwukrotnie zaprezentuje spektakl Sen nocy letniej.

Istanbul International Theatre Festival odbywa się od 1989 roku. Przez trzy tygodnie w maju organizuje przegląd najlepszych zespołów z całego świata. Od 2002 roku Festiwal odbywa się jako biennale, a dobór programu został obwarowany jeszcze większymi restrykcjami odnośnie poziomu zapraszanych grup.

Organizatorzy imprezy przykładają ogromną wagę do zapraszania artystów poszerzających teatralne horyzonty, mających wpływ na budowanie świadomości najwyższej  jakości odbioru sztuki wśród widowni. Raz na dwa lata najlepsze tureckie i zagraniczne produkcje są zapraszane na festiwalowe sceny, występując pod egidą Istanbul Theatre Festival. W tym roku odbywa się już 19. edycja Festiwalu.

Spektakl Sen nocy letniej odniósł wielki sukces i został uznany na łamach magazynu „Dance Europe” za najlepszą na świecie premierę taneczną sezonu 2012/2013.  Pokazywany był podczas Kongresu International Society for the Performing Arts we Wrocławiu oraz podczas V Dni Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
Graham Watts na łamach „Dance Europe” w  styczniu 2014 roku pisał o Bałtyckim Teatrze Tańca: "Siłą nadającą życie zespołowi jest Izadora Weiss (...) Weiss staje twarzą w twarz ze stawiającym niemałe wyzwanie materiałem po obu stronach spektrum tragedii i komedii i tworzy przykuwającą uwagę choreografię, wyrażając swe intencje narracyjne z mocą i klarownością. Z takiej jakości dorobkiem BTT dynamicznie wyłania się jako fascynująca nowa siła na arenie europejskiego tańca współczesnego".

Za spektakl Sen nocy letniej Izadora Weiss otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury dla najlepszego choreografa oraz Honorową Nagrodę Teatralną Miasta Gdańska.

Bałtycki Teatr Tańca na występ w tureckim Festiwalu otrzymał dofinansowanie w programie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Turcja 2014 - Promesa, który jest częścią projektu Turcja 2014.

Więcej informacji - tutaj.

 

czytaj więcej

Nagrody im. Jana Kiepury

23.05.2014

W czwartek 22 maja 2014 roku już po raz ósmy wręczone zostały Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury.  Artyści Opery Bałtyckiej zostali nagrodzeni aż w 5 kategoriach.

W czwartek 22 maja 2014 roku już po raz ósmy wręczone zostały Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury.  Artyści Opery Bałtyckiej zostali nagrodzeni aż w 5 kategoriach.

Wśród laureatów znaleźli się Izadora Weiss (najlepszy choreograf), Janusz Wiśniewski (najlepszy reżyser), Karolina Sikora (najlepsza śpiewaczka), Marcelina Beucher (najlepszy debiut śpiewaczki), Hubert Walawski (najlepszy debiut śpiewaka).

„Nagrody zdobyte w tym konkursie, są najważniejszymi nagrodami w środowisku muzycznym w Polsce.  Cieszymy się, że w tym roku, aż 5 nagród trafiło do Opery Bałtyckiej. Właściwie trafiła do nas większość z 11 nagród, gdyż Tadeusz Kozłowski, nagrodzony  w kategorii najlepszy dyrygent, stale współpracuje z Operą Bałtycką” - mówi Marek Weiss, Dyrektor Naczelny i Artystyczny Opery Bałtyckiej.

Uroczysta gala odbyła się w czwartek (22 maja) w Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury. Gospodarzami gali byli Włodzimierz Izban (przewodniczący Kapituły Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury i dyrektor zespołu Mazowsze i Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury) oraz Paweł Sztompke (dziennikarz radiowej Jedynki).
Wśród wręczających nagrody byli m.in. prezen Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski, dyrektor radiowej Jedynki Kamil Dąbrowa, marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik, śpiewak Wiesław Ochman oraz aktor Olgierd Łukaszewicz.


IZADORA WEISS otrzymała nagrodę dla  najlepszego choreografa za spektakl „Sen nocy letniej” oraz spektakle „Fun” i „Light”.  Spektakl „Sen nocy letniej” odniósł wielki sukces i został uznany na łamach magazynu „Dance Europe” za najlepszą na świecie premierę taneczną sezonu 2012/2013.  Pokazywany był podczas Kongresu International Society for the Performing Arts we Wrocławiu oraz podczas V Dni Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. 30 maja zostanie pokazany podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego w Stambule.
Graham Watts na łamach „Dance Europe” w  styczniu 2014 r. pisał o Bałtyckim Teatrze Tańca: "Siłą nadającą życie zespołowi jest Izadora Weiss (...) Weiss staje twarzą w twarz ze stawiającym niemałe wyzwanie materiałem po obu stronach spektrum tragedii i komedii i tworzy przykuwającą uwagę choreografię, wyrażając swe intencje narracyjne z mocą i klarownością. Z takiej jakości dorobkiem BTT dynamicznie wyłania się jako fascynująca nowa siła na arenie europejskiego tańca współczesnego".


Nagroda dla najlepszego reżysera trafiła do JANUSZA WIŚNIEWSKIEGO, który jest autorem ostatniego sukcesu naszego teatru, jakim była inscenizacja opery „Ubu Rex” Pendereckiego (premiera 27 wrzesień 2013). Wiśniewski w „Ubu Rex” sięga po tradycje teatru totalnego, w którym panuje idealna równowaga między ruchem, gestem a muzyką. Niemiecka recenzentka Karin Coper pisząca dla portalu fachowego opernnetz.de zauważa w swojej entuzjastycznej recenzji, że Janusz Wiśniewski „(…) w swojej inscenizacji nie stosuje nadmiaru. Reżyser, który we współpracy z Hanną Szymczak odpowiada również za scenografię i kostiumy, pomniejsza scenę i pozostawia tylko wyłożone na czarno „magiczne pudełko”. Tu, w tej wąskiej przestrzeni pozwala, by odbył się  swego rodzaju zły teatr świata. (…). Niekiedy tylko spośród tłumu wyłaniają się pojedyncze osoby i tanecznymi działaniami w choreografii Emila Wesołowskiego wprowadzają rozluźnienie w akcji scenicznej. Tak ukazują się sugestywne obrazy, z wyłączeniem rozbudowywania poszczególnych postaci”. (opernnetz.de, luty 2014).


KAROLINA SIKORA otrzymała nagrodę dla najlepszej śpiewaczki za partię Ubicy w operze Krzysztofa Pendereckiego „Ubu Rex” (premiera 27 września 2013) w reżyserii Janusza Wiśniewskiego oraz za partię Dorabelli w operze Mozarta „Cosi fan tutte” w reżyserii Marka Weissa (premiera 1 marca 2013).  Karolina Sikora to znakomita mezzosopranistka młodego pokolenia. Kreacja Karoliny Sikory jako Matki Ubu zyskała przychylne recenzje w Polsce i za granicą. Karin Coper na stronie opernnetz.de pisze: „Głęboki i pełnym mezzosopranem doskonale prezentuje się jako matka Ubu Karolina Sikora, która z kokieteryjną łatwością doskonale wykonuje pełną koloratur partię, a skrajnie wysokie dźwięki realizuje bez wysiłku”.
Łukasz Rudziński na portalu trójmiasto.pl  bardzo dobrze wyraża się o solistach w spektaklu „Cosi fan tutte”: „Cała szóstka solistów stanęła na wysokości zadania. Trudno nie docenić świetnie dobranych duetów – sióstr Fiordiligi (kolejny raz przejmująca, bardzo dobra wokalnie i aktorski Anna Mikołajczyk) i Dorabelli (druga po Królowej Ubu warta zapamiętania rola Karoliny Sikory)”.


Najlepszy debiut śpiewaczki MARCELINY BEUCHER, która w 2013 roku debiutowała w spektaklu operowym na scenie Opery Bałtyckiej, w partii Violetty  w „Traviacie” Giuseppe Verdiego w reżyserii Karoliny Sofulak. Realizatorzy obdarzyli Marcelinę Beucher ogromnym zaufaniem powierzając debiutującej śpiewaczce tak ważną rolę. Partia Violetty jest bardzo rozbudowana i wymagała od młodej artystki rzetelnego przygotowania oraz perfekcyjnego warsztatu wokalnego.
Marcelina Beucher pochodzi z rodziny o tradycjach muzycznych, ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie prof. Marii Czechowskiej-Królickiej. W 2012 roku, w ramach programu Erasmus studiowała w Rydze w klasie prof. Lilij Greidāne. Aktualnie jest na studiach doktoranckich.

Nagrodę za najlepszy debiut wśród mężczyzn otrzymał HUBERT WALAWSKI za partię Byczysława w operze Krzysztofa Pendereckiego „Ubu Rex” w reżyserii Janusza Wiśniewskiego.
Hubert Walawski to młody, obiecujący tenor, absolwent studiów licencjackich w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu st. wykł. Jerzego Mechlińskiego. Obecnie kontynuuje naukę pod kierunkiem dr. Tomasza Zagórskiego.

 

 

czytaj więcej

Premiera Toski

19.05.2014

Już w niedzielę (25 maja) premiera opery Pucciniego Tosca w inscenizacji i reżyserii Marka Weissa, pod kierownictwem muzycznym Tadeusza Kozłowskiego.

Już w niedzielę (25 maja) premiera opery Pucciniego Tosca w inscenizacji i reżyserii Marka Weissa, pod kierownictwem muzycznym Tadeusza Kozłowskiego, ze scenografią Hanny Szymczak.

Marek Weiss, tak opowiada o głównej bohaterce opery:
"Tosca jest kolejnym "odcinkiem mojego serialu" o wielkich, wspaniałych kobietach, które ratują świat przed głupotą i agresywnym marnowaniem życia przez mężczyzn. To kobieta, która instynktownie próbuje wygrać ze śmiercią i wierzy, że można ją w tej grze oszukać i uniknąć jej bezwzględnego wyroku. To artystka, która wierzy, że życie można kształtować tak jak sztukę w teatrze i do końca z pasją realizuje tę swoją rolę niepomna na to, że za chwilę, tak jak w teatrze, spadnie kurtyna i jej gra się skończy. Ta naiwna wiara w możliwość oszukania śmierci jest dla mnie w tej operze najbardziej przejmującym wątkiem".

 
Premiera opery Tosca 25 maja o godz. 19 w Operze Bałtyckiej.
Kolejne spektakle 27,28,30 maja, godz. 19 oraz 14,15,17 czerwca godz. 19.
czytaj więcej

Nowa recenzja Grahama Wattsa

05.05.2014

"Spektakle dostarczają dodatkowych dowodów, by uznać Izadorę Weiss za jedną z najbardziej pomysłowych i ekscytujących współczesnych choreografów młodego pokolenia (...) Jej choreografia i znakomity zespół zasługują na sławę światową" - pisze Graham Watts na dancetabs.com.

"Spektakle dostarczają dodatkowych dowodów, by uznać Izadorę Weiss za jedną z najbardziej pomysłowych i ekscytujących współczesnych choreografów młodego pokolenia (...) Jej choreografia i znakomity zespół zasługują na sławę światową" - pisze Graham Watts na dancetabs.com.

Zachęcamy do lektury całej recenzji:

Graham Watts, Projekt Niderlandy 1: Clash, Fun, Light, www.dancetabs.com, 25 kwietnia 2014

czytaj więcej

Krzysztof Penderecki gościem Opery Bałtyckiej

30.04.2014

We wtorek 29 kwietnia na spektaklu "Ubu Rex" gościem Opery był Krzysztof Penderecki.

Z wielką przyjemnością informujemy, że we wtorek 29 kwietnia na spektaklu "Ubu Rex" gościem Opery Bałtyckiej był Krzysztof Penderecki.

W ubiegłym roku kompozytor świętował 80. urodziny. Gdańska premiera opery wpisywała się w program obchodów tego imponującego jubileuszu. Autorem inscenizacji i scenografii do spektaklu jest Janusz Wiśniewski.
"Ten spektakl pokazał czym powinna być dziś opera - doskonałym połączeniem słowa, muzyki, ruchu i obrazu" - pisali o przedstawieniu recenzenci "Dziennika Bałtyckiego".

czytaj więcej

Międzynarodowy Dzień Tańca

29.04.2014

Obchodzimy dzisiaj Międzynarodowy Dzień Tańca. Wszyscy obchodzimy, bo przecież wszyscy tańczą - bardziej lub mniej jawnie, bardziej lub mniej profesjonalnie - pisze dziś Marek Weiss z okazji MDT.

Obchodzimy dzisiaj Międzynarodowy Dzień Tańca. Wszyscy obchodzimy, bo przecież wszyscy tańczą - bardziej lub mniej jawnie, bardziej lub mniej profesjonalnie, z wdziękiem, talentem lub bez, ale wszyscy wiemy, co to jest za błogosławiony stan, kiedy ciało rusza się rytmicznie bez konkretnego, praktycznego powodu. W dobie demokracji każdy może być tancerzem i każdemu przysługuje uznanie i szacunek, że ten bezproduktywny wysiłek uprawia. Ale oczywiście tak jak w każdej dziedzinie sztuki i w tej wciąż obowiązuje nieubłagana hierarchia. Niektórzy wywołują w nas pobłażliwy uśmiech, niektórzy sympatię, zaciekawienie, a niektórzy zachwyt i zazdrość, że tak pięknie to robią. Ci najwspanialsi, którzy ćwiczą taniec od dziecka, którzy pracują w pocie czoła codziennie przez cały rok, którzy ryzykują kontuzje, a czasem kalectwo po to, żeby wykonać szczególnie wyrafinowaną figurę, zasługują w Dniu Święta Tańca nie tylko na wdzięczność i pochwały, jakich przecież nie brak im na co dzień, ale też na podtrzymanie w nich nadziei. Nadziei, że ta ciężka praca i boleśnie krótki okres życia, w jakim mogą osiągać stosowne wyżyny swych umiejętności, jest dla nas, tańcujących amatorsko dla własnej uciechy, czymś ważnym i pięknym, wartym utrzymywania tej garstki profesjonalistów przez resztę społeczeństwa. Życzmy im  zdrowia i pomyślności oraz pewności, że fakt, iż każdy może tańczyć nigdy nie będzie prowadził do przekonania, że oni ze swoimi wyjątkowymi umiejętnościami przestaną nam być potrzebni.

W dniu tego pięknego święta moje osobiste uczucia są szczególnie związane z Bałtyckim Teatrem Tańca. Wspaniałe sukcesy artystów tego teatru, a jeszcze bardziej obiecująca przyszłość, jaka czeka ten zespół, powodują, że wysiłek, mój i całej Opery Bałtyckiej, by taki teatr powstał pod naszym dachem, nie poszedł na marne. Jesteśmy dumni z ich spektakli i oddźwięku, jaki one wywołują w sercach publiczności i głosach fachowej krytyki. Droga, którą przeszli nie była łatwa, ale być może łatwiejsza od tego, co ich czeka teraz, kiedy wypływają w świat, gdzie zaczynają konkurować z najlepszymi teatrami. Życzę im tego dnia żeby wytrwali, bo prawdziwe radości i satysfakcja z kreowanej przez nich rzeczywistości dopiero przed nimi. Po tym szczególnym adresie nie zapominam jednak o pozostałych, więc wszystkim, którzy chociaż raz dali się porwać potrzebie tańca i uwolnili swoje ciało od pragmatyzmu codziennych ruchów życzę z całego serca wszystkiego najlepszego.

 

czytaj więcej

Stafania Toczyska - doktor honoris causa

28.04.2014

Z radością informujemy iż Stefania Toczyska otrzyma dziś tytuł doktora honoris causa Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Z radością informujemy iż Stefania Toczyska otrzyma dziś, decyzją Senatu Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, tytuł doktora honoris causa.

Jak mówi Marek Weiss, gratulując wieloletniej solistce Opery Bałtyckiej: „Odznaczenie to, to kolejny dowód, że opera jest w Gdańsku istotną i stałą wartością. Jesteś dla nas ich ważnym depozytariuszem, zwłaszcza tu w Gdańsku od czasu Twojej Carmen aż po dzień dzisiejszy, kiedy zaczynamy do Ciebie zwracać się per Szanowna Pani doktor honoris causa".

Gratulujemy!

czytaj więcej

Nagrody im. Jana Kiepury

16.04.2014

22 maja 2014 roku już po raz ósmy wręczone zostaną Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury.  Artyści Opery Bałtyckiej otrzymają  nagrody aż w 5 kategoriach. Wyróżnieni zostali: Izadora Weiss, Janusz Wiśniewski, Karolina Sikora, Marcelina Beucher i Hubert Walawski.

22 maja 2014 roku już po raz ósmy wręczone zostaną Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury.  Artyści Opery Bałtyckiej otrzymają  nagrody aż w 5 kategoriach.

„Nagrody zdobyte w tym konkursie, są najważniejszymi nagrodami w środowisku muzycznym w Polsce.  Cieszymy się, że w tym roku, aż 5 nagród trafiło do Opery Bałtyckiej. Właściwie trafiła do nas większość z 11 nagród, gdyż Tadeusz Kozłowski, nagrodzony  w kategorii najlepszy dyrygent, stale współpracuje z Operą Bałtycką” - mówi Marek Weiss, Dyrektor Naczelny i Artystyczny Opery Bałtyckiej.


IZADORA WEISS otrzyma nagrodę dla  najlepszego choreografa za spektakl „Sen nocy letniej” oraz spektakle „Fun” i „Light”.  Spektakl „Sen nocy letniej” odniósł wielki sukces i został uznany na łamach magazynu „Dance Europe” za najlepszą na świecie premierę taneczną sezonu 2012/2013.  Pokazywany był podczas Kongresu International Society for the Performing Arts we Wrocławiu oraz podczas V Dni Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. 30 maja zostanie pokazany podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego w Stambule.
Graham Watts na łamach „Dance Europe” w  styczniu 2014 r. pisał o Bałtyckim Teatrze Tańca: "Siłą nadającą życie zespołowi jest Izadora Weiss (...) Weiss staje twarzą w twarz ze stawiającym niemałe wyzwanie materiałem po obu stronach spektrum tragedii i komedii i tworzy przykuwającą uwagę choreografię, wyrażając swe intencje narracyjne z mocą i klarownością. Z takiej jakości dorobkiem BTT dynamicznie wyłania się jako fascynująca nowa siła na arenie europejskiego tańca współczesnego".


Nagroda dla najlepszego reżysera trafi do JANUSZA WIŚNIEWSKIEGO, który jest autorem ostatniego sukcesu naszego teatru, jakim była inscenizacja opery „Ubu Rex” Pendereckiego (premiera 27 wrzesień 2013). Wiśniewski w „Ubu Rex” sięga po tradycje teatru totalnego, w którym panuje idealna równowaga między ruchem, gestem a muzyką. Niemiecka recenzentka Karin Coper pisząca dla portalu fachowego opernnetz.de zauważa w swojej entuzjastycznej recenzji, że Janusz Wiśniewski „(…) w swojej inscenizacji nie stosuje nadmiaru. Reżyser, który we współpracy z Hanną Szymczak odpowiada również za scenografię i kostiumy, pomniejsza scenę i pozostawia tylko wyłożone na czarno „magiczne pudełko”. Tu, w tej wąskiej przestrzeni pozwala, by odbył się  swego rodzaju zły teatr świata. (…). Niekiedy tylko spośród tłumu wyłaniają się pojedyncze osoby i tanecznymi działaniami w choreografii Emila Wesołowskiego wprowadzają rozluźnienie w akcji scenicznej. Tak ukazują się sugestywne obrazy, z wyłączeniem rozbudowywania poszczególnych postaci”. (opernnetz.de, luty 2014).


KAROLINA SIKORA otrzyma nagrodę dla najlepszej śpiewaczki za partię Ubicy w operze Krzysztofa Pendereckiego „Ubu Rex” (premiera 27 września 2013) w reżyserii Janusza Wiśniewskiego oraz za partię Dorabelli w operze Mozarta „Cosi fan tutte” w reżyserii Marka Weissa (premiera 1 marca 2013).  Karolina Sikora to znakomita mezzosopranistka młodego pokolenia. Kreacja Karoliny Sikory jako Matki Ubu zyskała przychylne recenzje w Polsce i za granicą. Karin Coper na stronie opernnetz.de pisze: „Głęboki i pełnym mezzosopranem doskonale prezentuje się jako matka Ubu Karolina Sikora, która z kokieteryjną łatwością doskonale wykonuje pełną koloratur partię, a skrajnie wysokie dźwięki realizuje bez wysiłku”.
Łukasz Rudziński na portalu trójmiasto.pl  bardzo dobrze wyraża się o solistach w spektaklu „Cosi fan tutte”: „Cała szóstka solistów stanęła na wysokości zadania. Trudno nie docenić świetnie dobranych duetów – sióstr Fiordiligi (kolejny raz przejmująca, bardzo dobra wokalnie i aktorski Anna Mikołajczyk) i Dorabelli (druga po Królowej Ubu warta zapamiętania rola Karoliny Sikory)”.


Najlepszy debiut śpiewaczki MARCELINY BEUCHER, która w 2013 roku debiutowała w spektaklu operowym na scenie Opery Bałtyckiej, w partii Violetty  w „Traviacie” Giuseppe Verdiego w reżyserii Karoliny Sofulak. Realizatorzy obdarzyli Marcelinę Beucher ogromnym zaufaniem powierzając debiutującej śpiewaczce tak ważną rolę. Partia Violetty jest bardzo rozbudowana i wymagała od młodej artystki rzetelnego przygotowania oraz perfekcyjnego warsztatu wokalnego.
Marcelina Beucher pochodzi z rodziny o tradycjach muzycznych, ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie prof. Marii Czechowskiej-Królickiej. W 2012 roku, w ramach programu Erasmus studiowała w Rydze w klasie prof. Lilij Greidāne. Aktualnie jest na studiach doktoranckich.

Nagrodę za najlepszy debiut wśród mężczyzn otrzyma  HUBERT WALAWSKI za partię Byczysława w operze Krzysztofa Pendereckiego „Ubu Rex” w reżyserii Janusza Wiśniewskiego.
Hubert Walawski to młody, obiecujący tenor, absolwent studiów licencjackich w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu st. wykł. Jerzego Mechlińskiego. Obecnie kontynuuje naukę pod kierunkiem dr. Tomasza Zagórskiego.

czytaj więcej