Aktualności
Graham Watts o Burzy
Radosna i wciągająca nowa produkcja Burzy Izadory Weiss to arcydzieło teatru tańca, wierność opowieści Szekspira i jednocześnie ożywienie cudu jego narracji.
Izadora Weiss w umiejętnie skonstruowanej tanecznej adaptacji Burzy odtwarza magiczną teatralną iluzję Szekspira.
Doskonale jej się udało to, czego wielu choreografów przed nią nie potrafiło dokonać. Polegli oni na złożonej strukturze opowieści. Weiss natomiast umiejętnie poprowadziła historię wyciągając z niej samą esencję Szekspirowskiej sztuki, zamykając ją w 80 minutową czystą postać. Osiągnęła to z taką prostotą, która wydaje się praktycznie niemożliwa do uzyskania.
Wybór I Symfonii Mahlera – rozbudowanej o słynne Adagio z jego V Symfonii – jest inspirujący i uwiarygodnia przedstawiane wydarzenia, zapewniając opisowe tematy dla Prospera, Ariela, Mirandy i pozostałych kluczowych partii tanecznych.
Cała obsada jest wybitna w „ożywianiu” bohaterów Burzy. Filip Michalak góruje jako Prospero wzbudzający nawałnicę.
Nadzwyczajna prostota dekoracji jest równoważona przez niezwykle oświetlenie (również zaprojektowane przez Weiss).
Weiss efektownie, niczym alchemik, kształtuje swoje dzieło z imponującym początkiem spektaklu wciągającym widzów, i z niezapomnianym końcem, który pozostaje zaszczepiony w naszej zbiorowej świadomości.
Izadora Weiss zawsze pozostawia w nas niedosyt.
Graham Watts